Deze kroniek volgt mijn telescoopreizen: momenten onderweg, ontmoetingen op vreemde en vertrouwde plekken, en gedachten die ontstaan tijdens de terugweg. Het is geen nieuws, maar een rustig meereizen door tijd en landschap, waarin waarnemen en verwonderen door wetenschap en artistiek onderzoek centraal staan.
Ik deel (korte) verhalen en reflecties, stukken uit lezingen, of onderzoek. Hoewel ik het ‘kroniek’ heb genoemd, (voornamelijk omdat ik dat gewoon prachtig vind klinken), is er geen houvast in een Chronos: Schrijven laat zich (bij mij althans) niet dwingen en ik kan dus niet beloven of er nu een schrijven volgt om de maand, om de week of eens in de drie maanden. Als je een tikkeltje naar structuur en controle neigt, zou ik dan ook heroverwegen of deze kronieken iets zijn wat bij je past. Ik hoop natuurlijk van wel. ,aar wat ik vooral hoop, is dat ik het enthousiasme voor wetenschap en filosofie over kan brengen met mijn woorden.
Als dat is gelukt, laat me ook vooral weten wat je ervan vond. ; )
Dank voor je aandacht en wie weet, tot snel.